Keienlopen

11 september 2021 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Vannacht met drie mannen op 1 kamer geslapen en het was bloedheet. Zo erg gezweet dat ik de volgende ochtend nog maar een keer heb gedoucht. Omdat er lange tijd geen dorp zou komen heb ik in de herberg ontbeten (hier kan dat wel een keer). Heerlijk een gebakken eitje op! Vervolgens rond half 8 vertrokken.

Het was een beetje bewolkt, maar de zonsopkomst was dermate mooi dat ik daar maar een kwartiertje naar heb staan kijken. Erg mooi en ook een beetje trots op mezelf omdat ik daar ook de tijd voor neem (ik ben normaal iemand die alleen maar doorloopt). De eerste paar kilometer gingen over een asfaltweg, maar al snel begon de “horrorweg”. Bijna 15 km lang een onverharde landweg met alleen maar losse keien. Daardoor moet je elke stap opletten dat je je enkel niet verzwikt. Daarnaast is het een aanslag op je knieën en voeten. Na 15 km was ik het zo zat dat ik op mijn kaartje heb gekeken en weer terug ben gegaan naar de originele  route (wij liepen de alternatieve route die niet steeds langs de weg liep. De mensen die ik daar tegen kwam riepen dat hun route oersaai was. Nou ik was dolblij met die saaie maar goed geplaveide route! Overigens gedurende de 15 km op de “horrorweg” wel weer genoten van de uitgestrekte Meseta.

Het was vandaag redelijk bewolkt waardoor het goed wandelweer was. Ik ben onderweg maar 1 dorp tegen gekomen en ik had B lak daarvoor mij sokken had gewisseld. Om die reden maar doorgelopen naar de eindbestemming waar ik ondanks het wat latere vertrek in de ochtend “al” om kwart over 1 arriveerde.

Ik slaap vannacht in een grotere slaapzaal, maar eens kijken aan hoeveel slaap ik toe kom. Ik ben een beetje moe en voel mijn voeten nu ook goed. Daarom een extra rustdag voor maandag in León geregeld. Hopelijk kunnen mijn blaren dan ook wat herstellen.

Details: 23,5 km en 125 hoogtemeters. Totaal: 459 km

1. Annie Arens:
    11 september 2021
    Verstandig Roel dat je de horrorweg achter je liet. Je wilt hier echt geen versleten knieën aan overhouden....
    Prachtig die zonsopkomst en dat je daar ook je tijd voor neemt. Geniet morgen van je rustdag ,die heb je wel verdiend.
    Mam😘👍
  2. Esther:
    11 september 2021
    Hoi Roel,
    Mooi dat je de keuze hebt gemaakt om naar de andere route te gaan. Dat zou ik ook zeker hebben gedaan. Knap om te lezen dat je een kwartier naar de zonsopkomst hebt staan kijken, dus toch aan het vertragen.
    Geniet van Leon, ook weer een erg mooie stad, de kathedraal heeft hele mooie ramen.
    Buen camino, Esther
  3. Roel van den Heuvel:
    13 september 2021
    Inderdaad erg mooie glas in lood ramen!
  4. Henk Murraij:
    12 september 2021
    Hoi Roel,
    Superleuk te lezen hoe je onderweg bent, stilstaat en nieuwe inzichten krijgt.
    Buen camino amigo