Asfalt

28 september 2021 - Cee, Spanje

Het wordt niet heel erg warm en dus besloten om de wekker om 7.00 te zetten in plaats van 6.00. Toch een uurtje meer slaap. Alhoewel… Er stond de hele nacht een blauwe lamp aan die vol in mijn gezicht scheen… Dus toch wat minder geslapen. Desondanks om 7.00 wakker geworden van mijn alarm.

Ik was wat langzaam vanochtend en daarom pas vlak voor 8 uur vertrokken. Het loopritme had ik vandaag heel wat sneller te pakken dan gisteren, maar het leek de eerste 10 km wel alleen naar boven te gaan ( bleek achteraf ook zo te zijn). Na 12 km was er een dorpje met een bar, maar dat was naar mijn gevoel nog te vroeg om te ontbijten/lunchen. Er zouden nog een paar dorpjes volgen en dus liep ik door. Maar die volgende dorpjes bleken geen bar te hebben. Uiteindelijk dus pas na 20 km rond half een mijn ontbijt/lunch genuttigd.

De route van vandaag was van tijd tot tijd mooi, maar ging wel erg vaak en lang over asfaltwegen. Nu lopen asfaltwegen wel wat sneller, maar op langere afstanden ga je dan ook des te meer pijn/last van je voeten krijgen. Dus probeer je dan vaak zo veel mogelijk in de berm te lopen, maar als die schuin afloopt is dat ook weer niet relaxed voor je voeten (andere drukpunten in je schoen omdat je op een scheve ondergrond loopt. Zeker omdat ik na wat langere tijd lopen mijn hakken goed voel, probeer ik toch zo veel mogelijk de berm mee te pikken…

ik voelde me daarnaast net in Nederland. Er zijn hier veel maïsvelden die op dit moment gerooid werden. Los van de vele heuvels natuurlijk!

Op het laatste deel had ik nog een steile beklimming, maar het uitzicht daarna mocht er ook wezen! Mooie omgeving met nog een groot meer in de verte. Rond half drie was ik in de albergue en heb ik na mijn dagelijkse call met mijn vrouw Sandra én een met mijn moeder het lekker rustig aan gedaan. Javi uit Santiago en Bogo uit Slovenië slapen in dezelfde herberg, dus vanavond nog gezamenlijk een pelgrimsmenu gegeten met nog een dame uit Hongarije en een Duitser die wandelen als een professie heeft (loopt 40 km per dag en heeft de halve wereld al belopen.

Morgen ongeveer 25 km lopen met een vroege lunch aangezien er de laatste 14 km geen dorp/bar is. We stoppen dan in Cee. Daar kan ik hopelijk wat hechtpleisters kopen voor mijn voet omdat de huid op mijn linkervoet begint te scheuren…