Eigen tempo

31 juli 2023 - Ponte De Lima, Portugal

Vannacht weer goed geslapen. Wat later naar bed dan normaal, maar we zouden ook later opstaan. Veerle had haar wekker om kwart voor 7 gezet, maar het eerste alarm ging iets over vieren al af. En ik dacht dat wij vroeg waren… Meteen mezelf omgedraaid om verder te slapen en dan merk je dat die oordoppen (en vermoeidheid) goed werken, ik sliep dus al snel verder. Om kwart over 7 maakte Veerle me wakker om haar voeten te tapen.

Rond half 8 konden de niet zo voege vogels ontbijten. Dus mijn bril opgezet en een broek aangedaan en zo met Veerle en 5 anderen ontbeten. Veerle is rond kwart over 8 alleen vertrokken en ik ben toen langzaamaan begonnen om mij om te kleden. Zoals gezegd zouden we vandaag apart lopen en dus wilde ik Veerle een flinke voorsprong geven. Uiteindelijk ben ik tegen half 10 vertrokken. We hadden maar 15 kilometer voor de boeg, maar we wilden graag op tijd in Porte de Lima zijn om nog wat zaken te bekijken.

De route was mooi en gelukkig konden we vaak in de schaduw lopen. Veerle had op haar mobiel muziek opstaan en liep al zingend en dansend een heuvel af. Wat mensen die haar inhaalden zeiden dat ze hen inspireerde met haar vrolijkheid. Dat deed haar (en mij toen ik dat hoorde) goed. Veerle begint dus echt haar ritme (en plezier) te vinden!

Na ongeveer 8,5 kilometer wilde Veerle wat gaan drinken. Toeval bestaat niet, en zeker niet op de Camino, maar op het moment dat ze op het terras ging zitten, haalde ik haar bij. Dus gezellig samen wat gedronken en daarna is Veerle weer alleen met een flinke voorsprong vertrokken. Toen ik haar vlak voor Ponte de Lima inhaalde zag ik dat ze twee vrienden had gemaakt. En wel 2 kleine honden die al meer dan 3 kilometer met haar mee liepen (zie foto’s). Pas toen we in Ponte de Lima over de markt liepen verlieten ze ons.

Rond 14.00 arriveerden we op onze eindbestemming. Het was weliswaar een korte etappe, maar door de warmte waren we toch wel moe. Dus allebei wat uitgerust op bed en een lange douche genomen. Nu kan dat omdat we een eigen kamer hebben.

Morgen wordt een zware wandeldag. Weliswaar “maar” 17 kilometer, maar we mogen over een pukkel van 400 meter heen. Gevoelstemperatuur wordt 34 graden, maar wellicht wel wat bewolkt, waardoor we niet de koperen ploert de hele tijd op ons hoofd hebben. Ik ben ook zeer benieuwd naar de herberg. De herberg heeft namelijk een zwembad! Meestal valt zo’n zwembad tegen, maar we hopen er het beste van! Wel lekker om een keer op mijn eigen tempo te kunnen lopen!

vandaag overigens geen video omdat we apart hebben gelopen…

Gelopen afstand: 15 kilometer

Hoogtemeters: 212 meter

Totaal afgelegde afstand: 102 kilometer!

1. Joke Schuurmans:
    31 juli 2023
    Met muziek gaat alles beter.
    Gezellig om iedere dag je verhaal te lezen.
    Fijne tocht verder.
  2. Wil danklof:
    31 juli 2023
    Ben nu bij met de etappes , prima verslagen, blijf jullie met spanning volgen