Wennen aan de warmte

28 augustus 2021 - Estella, Spanje

Door het schrijven van de twee laatste blogs op een dag eigenlijk veel te laat gaan slapen (kwart voor 12). Gelukkig wel redelijk goed geslapen. Om 6.30 de wekker gezet want rond 7.00 wordt het licht.

Dit was de eerste albergue zonder ontbijt dus heb in een klein winkeltje een (te grote) baguette gekocht een een pakje snijvlees. In de winkel het brood laten snijden de worst er op en zo voor 2 euro een ontbijt geregeld. Ik was het dorp nog niet uit en ik kwam de Duitse Laura weer tegen die nog niet had ontbeten, dus de helft van mijn baguette afgegeven en zo’n mijn goede daad van de dag al in de ochtend verricht. De eerste 8km met Laura gelopen, maar die wilde naar mijn mening al te vroeg pauze houden (ze heeft flink wat blaren). Gelukkig zaten daar ook al wat bekenden van haar en kon ik met een gerust hart verder. De bedoeling is toch om ook vaak alleen te lopen.

Het was echter weer volledig onbewolkt en dus wordt het vanaf ongeveer 12.00 weer echt warm en er was weinig beschutting tegen de zon. Dus afzien maar dat is wel goed want over een week komt de Meseta komt er aan. Dit is de Spaanse hoogvlakte vanaf Burgos die bijna vlak is en waar nagenoeg geen begroeiing is én waar het zeer warm kan zijn.

Uiteindelijk rond twee uur in Estella gearriveerd in een zeer oude en mooie herberg die aan de rand van een rivier staat. In de kelder keek je mooi uit over de rivier. In de avond met Amo en Laura op stap die de komende dagen een langzamer tempo gaan lopen en dus niet meer zal zien als alles goed gaat tijdens mijn tocht. Op aanraden van de eigenaar van de hostel eigenaar gaan eten bij een restaurant met Nederlandse eigenaren (Mundo). Daar hebben we patates bravas gegeten én nasi goreng. Heel lekker eten en meteen een goede bodem voor de lange tocht van morgen (ongeveer 30 km).

Tot slot toch nog even Willem II gekeken op mijn mobiel: drie punten blijven in Tilburg tegen PEC Zwolle!

Details: 22,5 km en 500 hoogtemeters

1. Chantal:
    29 augustus 2021
    Jij bent wel heel goed bezig zeg Roel , zo te lezen is het ook echt genieten voor je . Heerlijk zeg dat het allemaal nog zo goed gaat en bij Willem 2 heb ik voor je mee gejuicht hoor dus indirect was je ook wel aanwezig daar 👊😜 succes de komende dagen weer 🍀
  2. Joke Schuurmans:
    31 augustus 2021
    Mooie foto,s.
    Goed zeg dat je al om 14.00 bij je eindpost van die dag aankomt. Dat geeft ruimte voor rust.
    Als je dit ritme kunt aanhouden kom je er wel.