De provincie van de wijn in: Rioja

30 augustus 2021 - Logroño, Spanje

Weer wat later naar bed gegaan, maar heerlijk geslapen in mijn kamer voor mezelf. Wat bij kunnen komen na een slechte nacht met de apneu gast.

Er stond een wat koeteren etappe voor de boeg dus de wekker “pas”om 7.00 gezet en rond kwart voor 8 vertrokken. Weer samen gelopen met Sabine (Duitsland) en wat leuke en interessante gesprekken gehad. De afstand was wellicht wat minder, maar er zaten wat gemene klimmetjes in. Het weer viel dit keer mee, het was bewolkt en we hebben zelfs ons eerste regenbuitje gehad. We zaten toen net bij een barretje om te ontbijten  (albergue had geen ontbijt) en dus hebben we een kwartiertje binnen geschuild.

Rond half twee in Logrono aangekomen. De hoofdstad van de provincie La Rioja. Een stad met veel kleine barretjes met Rioja wijn en pinxtos. Dit zijn kleine hapjes die je eet bij je drankje. Dus heerlijk gegeten en genoten van de wijn.

Je ziet dat de Camino gangers elkaar steeds meer gaan kennen en opzoeken. Op een plein zaten zo’n 25 jonge en oudere Camino gangers samen want zelfs in zo’n grote stad weten ze elkaar te vinden (ook zonder whatsapp). Het was ook een beetje een afscheidsfeest want veel Spanjaarden stoppen in Logrono.

Ook nog wat overnachtingen vooruit geboekt, want de albergues zitten meestal vol. Het is minder druk op de Camino maar veel herbergen zijn dicht en de herbergen die wel open zijn mogen door Corona maar voor 50% bezet zijn.

Morgen een langere etappe dus op  tijd naar bed!

Details: 21 km en 400 hoogtemeters.

1. Sandra:
    31 augustus 2021
    Hé, het moet niet te gezellig gaan worden he! Wijn, goed eten, kletsen, etc. 🥰
    Stuur nog even wat mooi weer deze kant op!
    Goed bezig Roel! Neem ook een dagje rust!!!!
    💋😘
  2. Roel van den Heuvel:
    31 augustus 2021
    Vanaf morgen een paar dagen grote kans op regen…
  3. Jan Bogaers:
    31 augustus 2021
    Goed bezig Roel. Leuk om je route zo te volgen. Zo te lezen is lopen leuker dan fietsen. Je komt veel meer mensen tegen onderweg.