Afzien…

15 september 2021 - Astorga, Spanje

Die bar van gisteravond zat met het avondeten niet vol en ik weet nu ook waarom… Van de 30 keuzes die op de kaart stonden waren er maar 4 beschikbaar. Dus maar friet met drie sauzen bestelt en hamkroketten. Beide werden lauw/koud geserveerd en volgens mij was het opgewarmd in een magnetron… by far het slechtste eten tot nu toe, maar een pelgrim klaagt niet maar zegt dankjewel. Dat heb ik dus ook gedaan.

Of het aan het eten van gisteren lag of iets anders, maar vandaag ging het echt ruk. Voelde me vaak flauw en mijn blaren voelde ik ook meer/langer dan anders. Wellicht zit het in mijn hoofd, maar ik was echt kapot toen ik na 25 km in Astorga aankwam. Ik hoorde van anderen dat het vandaag een mooie route was, maar daar heb ik weinig van meegekregen. Heb een beetje als een zombie gelopen vandaag.

Astorga is een mooie stad met een grote kathedraal en een mooi gebouw dat wederom door Gaudí is ontworpen. Ik had echter weinig fut. Dus eerst wel snel onder de douche gesprongen en de was in een wasmachine gegooid. Daarna in de droger, maar die werkte blijkbaar niet goed. Dus alles zeiknat buiten opgehangen. Toen ik om 21.00 terug kwam in de herberg was de was nog steeds nat. Ik wilde eigenlijk vroeg naar bed gaan, maar heb de was toch maar weer in een (andere) droger gegooid. Moet nu een half uur wachten tot 22.00 tot die klaar is, dus schrijf in de tussentijd dit verslag. Hopelijk is mijn slaapshirt dan ook droog anders moet ik in een wandelshirt gaan slapen.

De herberg is erg groot en ik slaap met ongeveer 15 mannen op 1 kamer. Dat wordt dus zagen vannacht. Oordopjes gaan dus weer zeker in! De eersten zullen waarschijnlijk rond 5.00 opstaan dus het wordt waarschijnlijk een kort nachtje…

Morgen gaan we weer de echte bergen naar een hoogte van ongeveer 1.500 meter. Zoals het op internet uitziet gelukkig geleidelijk omhoog, maar dat is in de praktijk ook al eens flink tegen gevallen. Hopelijk voel ik me dan beter dan vandaag….

Details: 25 km en 325 hoogtemeters. Totaal: 529 km

1. Esther:
    Hoi Roel,
    Ik zie dat de man die je onderweg bent tegen gekomen weer hele andere kleren aan heeft. Jammer dat het een vervelend dagje was maar.....de komende dagen ga je een erg mooi stuk camino lopen. Geniet er van.
    Buen camino, Esther
  2. Joke Schuurmans:
    16 september 2021
    Jammer dat je op het einde van een lange dag een goed bord met lekker eten misgelopen bent. En dat terwijl je dat eigenlijk denkt dit verdiend te hebben na een flinke inspanning. Daar vrolijk je niet van op. Succes vandaag. Hopelijk komt/is het genieten weer terug.
    Ik genoot van de foto,s. Vooral die van Gaudi.
  3. Roel van den Heuvel:
    16 september 2021
    Ja, uiteindelijk toch maar de stad in gegaan. Die was te mooi om niet te bekijken!
  4. Daniella Reeling:
    16 september 2021
    Hey Roel, lees met veel plezier je dagverslagen! Tis de eerste met keer met ietsiepietsie tegenslag…..vandaar even een opbeurend berichtje. Je bent een topper en petje af voor je prestaties. Op dit moment zitten we in Mega Saray……..we proosten op jou en mocht je niet kunnen slapen vanwege “gezaag” denk aan dat mooie plekje op aarde.Proost en toitoitoi👊
  5. Roel van den Heuvel:
    16 september 2021
    Thnx! Doet me goed. Over een dikke maand zitten we daar ook. Weer even bonden met het hele gezin. Veel plezier daar!